مطابق آیین نامه آموزشی، دانشجویان بایستی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی انتخاب واحد نمایند. پس از اتمام واحدهاي نظري ودوره آموزشی،انتخاب واحد پایان نامه براي دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله براي دانشجویان دکتري برای هر نیمسال ضروری است (اگرچه پایان نامه و یا رساله را در نیمسال هاي قبلی نیز انتخاب نموده باشند).
چنانچه دانشجویی نتواند در سنوات مجاز فارغ التحصیل شود (دانشجویان کارشناسی در پایان نیمسال هشتم و کارشناسی ارشد در پایان نیمسال چهارم ودانشجویان دکتري درپایان نیمسال نهم) بایستی درخواست تمدید سنوات خود را صرفا از طریق پورتال دانشجویی انجام دهند.
یاد آور می شود انتخاب واحد دانشجویان کارشناسی از نیمسال نهم و کارشناسی ارشد از نیمسال پنجم تحصیلی و دانشجویان دکتري از نیمسال دهم، منوط به درخواست تمدید سنوات توسط دانشجو و موافقت با تمدید سنوات توسط دانشکده و دانشگاه می باشد. بنابراین درخواست های تمدید سنوات باید قبل از زمان انتخاب واحد هر نیمسال انجام شود. بدیهی است درصورت عدم انتخاب واحد به موقع، مطابق آیین نامه آموزشی حکم سلب از تحصیل آنان صادر خواهد شد.

 

تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی:

مراحل انتخاب واحد نیمسال نهم :

1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)

3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید. و درصورت مخالفت با تمدید سنوات، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید

مراحل انتخاب واحد نیمسال دهم:

درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) تمدید سنوات نیمسال مذکور با پرداخت شهریه می باشد.

 مراحل انتخاب واحد نیمسال یازدهم و دوازدهم :
1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی وپیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استادراهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) و ارسال به مدیریت آموزشی

3- انتخاب واحد از طریق پورتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله آموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)

(در صورت موافقت تمدید سنوات در قالب دوره نوبت دوم و با پرداخت شهریه خواهد بود)

* باعنايت به آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع  كارشناسي از نيمسال سيزدهم به بعد لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.

 

 تمدید سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد :


مراحل انتخاب واحد نیمسال پنجم دانشجویان کارشناسی ارشد:
1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم در قسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)

مراحل انتخاب واحد نیمسال ششم:

درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) تمدید سنوات نیمسال مذکور با پرداخت شهریه می باشد.

 

3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید. و درصورت مخالفت با تمدید سنوات، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید

مراحل انتخاب واحد نیمسال  هفتم دانشجویان کارشناسی ارشد:
1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) وارسال به مدیریت آموزشی

3- انتخاب واحد ازطریق پورتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله اموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)

(درصورت موافقت تمدید سنوات درقالب دوره نوبت دوم وبا پرداخت شهریه خواهد بود)

 

* باعنايت به  آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد از نيمسال هشتم به بعد، لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت نمايند.

 

تمدید سنوات دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (PhD)

مراحل انتخاب واحد نیمسال نهم :

1- ثبت درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی وپیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم)

3- در صورت موافقت با تمدید سنوات، دانشجو بایستی ازطریق پورتال دانشجویی خود انتخاب واحد نماید . و درصورت مخالفت با تمدید سنوات ، دانشجو اخراج آموزشی گردیده و بایستی نسبت به امور تسویه حساب اقدام نماید

مراحل انتخاب واحد نیمسال دهم:

درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) تمدید سنوات نیمسال مذکور با پرداخت شهریه می باشد.

 

 مراحل انتخاب واحد نیمسال  یازدهم و دوازدهم :
1-درخواست تمدید سنوات ازطریق پورتال دانشجویی، قسمت منوي آموزشی، زیرمنوي درخواستهاي آموزشی و پیگیري لازم درقسمت گردش کار
2- بررسی و اقدام دانشکده (موافقت استاد راهنما، گروه و آموزش دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم) و ارسال به مدیریت آموزشی

3- انتخاب واحد ازطریق پورتال دانشجویی توسط دانشجو درصورت موافقت دانشکده و ثبت مجوز انتخاب واحد در سیستم. (در این مرحله اموزش دانشکده مجوز انتخاب واحد را فعال و انتخاب واحد توسط دانشجو انجام می گردد)

(درصورت موافقت تمدید سنوات درقالب دوره نوبت دوم وبا پرداخت شهریه خواهد بود)

*باعنايت به  آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقطع دكتري از نيمسال سيزدهم به بعد ، لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت  نمايند.

 

تذکرات  مهم برای تمامی مقاطع  :

تذکر1:

دانشجویان پسر دارای معافیت تحصیلی دقت داشته باشند که با توجه به ضرورت تایید سازمان نظام وظیفه براي تحصیل دانشجویان در سنوات اضافی در صورت موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، بایستی دانشجویان درخواست خود را قبل از نیمسال مورد نظر ارایه و به همراه درخواست مجوز ادامه تحصیل اخذ شده از مدیریت آموزشی دانشگاه، به معاونت وظیفه عمومی ناجا مراجعه و مجوز لازم را دریافت نمایند. بدیهی است مسؤولیت این مهم برعهده دانشجو می باشد و دانشگاه تعهدي درخصوص مشکلات بعدي ندارد.

تذکر2:

مسئولیت انتخاب واحد با دانشجو می باشد و بایستی تا اطمینان کامل از انجام انتخاب واحد، پیگیري لازم را انجام دهد و در صورت عدم انتخاب واحد الکترونیکی در مهلت تعیین شده (به هر دلیل)، مطابق مصوبه هیات امنا انتخاب واحد تا تاریخ حذف و اضافه با پرداخت مبلغ مصوب 2.000.000 ربال امکان پذیراست و پس از آن حکم عدم مراجعه صادرمی شود.

تذکر3:

باعنايت به  آيين نامه جديد وزارت متبوع، در صورت نیاز به تمدید سنوات دانشجويان مقاطع  كارشناسي و دكتري از نيمسال سيزدهم به بعد و دانشجويان كارشناسي ارشد از نيمسال هشتم به بعد، لازم است درخواست هاي خود را از طريق سامانه سجاد (سايت امور دانشجويان داخل وزارت علوم تحقيقات و فناوري) ثبت  نمايند. ضمنا لازم است مبلغ 500.000 ريال به شماره شبا (ir140100004001072003019429) و شناسه 376307206011550000135690000000 به نام تمركز وجوه درآمد اختصاصي دانشگاه واريز و فيش واريزي را در سامانه بارگذاري نمايند.