­به نام خدا

ضمن عرض تبريك به مناسبت پذيرش شما در دانشگاه فردوسي مشهد، به اطلاع مي‌رساند مراحل ثبت‌نام  به شرح ذيل مي‌باشد:

  • ثبت‌نام الكترونيكي شامل دو مرحله:

مرحله اول: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن: حجم هر فايل بايد كمتر از 500 كيلو بايت و با فرمت image/jpg باشد.

  • عكس تمام‌‌رخ 4‌×3 تهيه‌‌شده ‌در سال ‌جاري ‌با رعایت شئونات اسلامی
  • صفحات 1 ، 2 و صفحه توضیحات شناسنامه
  • كارت ملي ( پشت و رو)
  • مدرك كارشناسي : یکی از مدارک زیر به ترتیب اولویت :

1- دانشنامه و ریزنمرات

2- گواهی نامه موقت

       3-گواهی معدل (درصورت عدم امکان دریافت مدرک دانشنامه و یاگواهی نامه موقت)

  • مدرك كارشناسي ارشد: یکی از مدارک زیر به ترتیب اولویت :

1- دانشنامه وریزنمرات

2- گواهی نامه موقت

3-گواهی معدل (درصورت عدم امکان دریافت مدرک دانشنامه وریزنمرات و یاگواهی نامه موقت)

  • مدرك مشخص‌كننده وضعيت نظام وظيفه (با توجه به مندرجات صفحه 3 راهنماي آزمون ورودي تحصيلات تكميلي "دوره‌هاي دکتری ناپيوسته داخل" سال 1401 بخش مقررات وظیفه عمومی) شامل موارد زیر:

الف-کارت پایان خدمت یا معافیت

ب- دانشجویان سال آخر در مقطع قبلی

ج- ترخیص ازخدمت،

د- مدرک حوزوی

مرحله دوم: ثبت نام الکترونیک:

جستجوی نشانی  https://pooya.um.ac.ir/educ/registration/ جهت ثبت نام الکترونیک، طی روزهای چهارشنبه 1401/06/23 لغایت یکشنبه 1401/06/27  وانجام ثبت نام الكترونيكي و اخذ پرینت رسید ثبت نام الکترونیک.

ضمناً در زمان ثبت نام الکترونیک، لازم است دانشجویان  مبلغ 400.000 ریال به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط بوسیله کارت های عضو شبکه شتاب بابت صدور کارت دانشجویی پرداخت نمایند.

در هنگام ثبت نام الکترونیک و ارسال مدرك مشخص‌كننده وضعيت نظام وظيفه (با توجه به مندرجات صفحه 3  راهنماي آزمون ورودي تحصيلات تكميلي "دوره‌هاي دکتری ناپيوسته داخل" سال1401 بخش مقررات وظیفه عمومی) به موارد زیر دقت فرمایید:

الف- دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت، گزینه کارت پایان خدمت یا معافیت را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک انتخاب نمایند.  

ب- دانشجویان سال آخر،گزینه وضعیت نظام وظیفه - فارغ التحصیل نیمسال اول و دوم سال تحصیلی قبل را، هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک را انتخاب نمایند. 

ج- دارندگان برگ اعزام به خدمت با تاریخ اعزام 1401/07/01 فاقد غیبت، گزینه وضعیت نظام وظیفه- برگ اعزام بخدمت بدون مهر غیبت را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک  انتخاب نمایند.

د- پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، قبل از ثبت نام الکترونیک، به مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت، مراجعه و هنگام ثبت نام الکترونیک، نامه معافیت تحصیلی صادره از معاونت وظیفه ناجا را با انتخاب گزینه وضعیت نظام وظیفه- ترخیص ازخدمت ارسال نمایند.

ه- پذیرفته شدگانی که مدرک آنان حوزوی می باشد، فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انسانی بوده اند و لازم است جهت دریافت درخواست اعلام موافقت حوزه علمیه به مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مراجعه وهنگام ثبت نام الکترونیک نامه موافقت با تحصیل همزمان صادر شده توسط مدیریت حوزه علمیه را با انتخاب گزینه معافیت حوزوی ارسال نمایند.    

  • ثبت‌نام حضوري (تحويل مدارك):

نحوه و زمان ثبت نام حضوری بعدا اعلام خواهد شد. دانشجویان لازم است در زمان اعلامی مراجعه و اصل مدارک اسکن شده را تحویل دهند.

نکات مهم:

  • ثبتنام الكترونيكي براي كليه پذيرفتهشدگان الزامي بوده و عدم ثبتنام در تاريخهاي اعلامشده به منزله انصراف قطعی از تحصيل خواهد بود.
  • انتخاب واحد صرفا در نیمسال اول دانشجويان به صورت گروهي و توسط اداره آموزش دانشكده و بدون نياز به حضور دانشجو انجام خواهد شد.
  • تمامی دانشجویانی که صرفا پایان نامه را در نیمسال دوم 1401-1400 در دوره کارشناسی ارشد انتخاب کرده اند بایستی حداکثر تا 1401/06/31 از مقطع قبلی فارغ التحصیل شوند و تا پایان نیمسال اول تحصیلی تاییدیه مقطع قبلی آنان با تاریخ فارغ التحصیلی 1401/06/31 دریافت شود. بدیهی است در صورت عدم وصول تاییدیه مقطع قبل پس از تاریخ مقرر، از ادامه تحصیلی آنان جلوگیری خواهد شد.

 

دقت فرمایید حجم هر فايل بايد كمتر از 500 كيلو بايت و با فرمت image/jpg باشد.

موفق باشید؛ مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد