mohem1

سلام و درودی پر از مهر به دانشجويان عزيز و گرامی، ضمن تبريك آغاز سال تحصيلی جديد و عرض خيرمقدم به اطلاع می رساند مطابق تقويم آموزشی سال تحصيلی 1402-1401 و براساس تصميم شورای آموزشی دانشگاه، كلاس های نيمسال اول از 27 شهريورماه به صورت حضوری تشكيل می شود.ضمنا شروع کلاس های دانشجویان نوورود کارشناسی و دکتری عمومی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

 

            نکات مهم :

  • دانشجویان محترم توجه داشته باشید ثبت نام در دانشگاه شامل دو مرحله ثبت نام الکترونیکی و ثبت نام حضوری می باشد، که هر دو مرحله برای تمامی دانشجویان الزامی می باشد.
  • پس از ثبت نام الکترونیکی و تایید نهایی،  ثبت نام اولیه شما تکمیل می گردد و توسط دانشکده های مربوطه انتخاب واحد گروهی انجام خواهد شد. بعد از شروع ترم تحصیلی از طریق پرتال دانشجویی فراخوان ثبت نام حضوری ( ارائه اصل مدارک ثبت نامی) اعلام خواهد شد.
  • در صورت مغایرت مدارک اسکن شده در ثبت نام الکترونیکی با مدارک تحویلی در زمان ثبت نام حضوری و تحویل مدارک، مطابق مقررات عمل خواهد شد و پرتال دانشجو مسدود خواهد شد.
  • با توجه به اینکه شروع کلاس های درسی از تاریخ 1401/06/27 می باشد مطابق برنامه درسی که در پرتال دانشجویی قرار خواهد گرفت در کلاسها شرکت نمایید. (پرتال دانشجویی شما پس از ثبت نام الکترونیکی فعال خواهد بود)
  • انتخاب واحد صرفا در نیمسال اول دانشجويان به صورت گروهي و توسط اداره آموزش دانشكده و بدون نياز به حضور دانشجو قبل از شروع کلاسها انجام خواهد شد و در نیمسال های بعد بر عهده دانشجو خواهد بود.
  • پذیرفته شدگان نوبت دوم و مجازی دقت فرمایند در صورت انصراف از تحصیل صرفاً از طریق پرتال دانشجویی تا قبل ازشروع نیمسال تحصیلی (1401/06/27) وجوه پرداختی قابل استرداد می باشد و در صورت انصراف پس از آن تاریخ، شهریه ثابت و متغییر اخذ خواهد شد.
  • تمامی دانشجویان بایستی تا 1401/06/31 از مقطع قبلی فارغ التحصیل شوند و طی مکاتباتی که دانشگاه با دانشگاه مقطع قبلی شما خواهد داشت در صورتی که تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در تاییدیه  بعد از 1401/06/31 باشد، مطابق مقررات از ادامه تحصیل آنها جلوگیری خواهد شد.
  • زمان و نحوه درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجویان آقا که مشمول نظام وظیفه عمومی می باشند متعاقبا در پرتال دانشجویی اطلاع رسانی خواهد شد.

برنامه زمانی انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1402 - 1401

icon-9دریافت فایل

zamani

 

به نام خدا

پذيرش شما در دانشگاه فردوسي مشهد را در سال 1401 تبریک می گوییم و ضمن خوش آمدگویی و آرزوی موفقیت برای شما، به اطلاع ميرساند مراحل ثبتنام پذیرفته شدگان مقطع دکتری Ph.D، تخصصی و دستیاری در اين دانشگاه به شرح ذيل ميباشد.

 (اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان استعداد درخشان به محض دریافت اطلاعات به صورت جداگانه اعلام خواهدشد)

  1. 1- ثبتنام الكترونيكي شامل دو مرحله زیر

مرحله اول: اسکن مدارک زیر و ذخیره آن :

  1. 1. عكس تمام‌‌رخ 4×3 تهيه‌‌شده در سال جاري با رعایت شئونات اسلامی
  2. 2. صفحات 1، 2 و صفحه توضیحات شناسنامه
  3. 3. كارت ملي(پشت و رو)
  4. 4.مدرك كارشناسي: یکی از مدارک زیر به ترتیب اولویت:

        الف- دانشنامه و ریزنمرات

        ب- گواهی نامه موقت

                 ج-گواهی معدل(درصورت عدم امکان دریافت مدرک دانشنامه و ریزنمرات و یاگواهی نامه موقت)

  1. 5.مدرك كارشناسي ارشد(یکی از مدارک زیر به ترتیب اولویت)

       الف- دانشنامه و ریزنمرات

       ب- گواهی نامه موقت

       ج- گواهی معدل(درصورت عدم امکان دریافت مدرک دانشنامه وریزنمرات و یاگواهی نامه موقت)

  1. 6.حكم مرخصي سالانه يا موافقت كتبي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي كارمندان دولت با امضای بالاترین مقام اجرایی.
  2. 7.معرفی نامه استفاده ازسهمیه مربیان رسمی( قطعی و آزمایشی) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
  3. 8. مدرك مشخصكننده وضعيت نظام وظيفه(با توجه به مندرجات صفحه 3 راهنماي آزمون ورودي تحصيلات تكميلي "دورههاي دکتری ناپيوسته داخل" سال1401 بخش مقررات وظیفه عمومی) شامل موارد زیر:

        الف-کارت پایان خدمت یا معافیت

           ب- دانش جویان سال آخر در مقطع قبلی

         ج- ترخیص ازخدمت،

           د- مدرک حوزوی

مرحله دوم: ثبت نام الکترونیک:

جستجوی نشانی https://pooya.um.ac.ir/educ/registration/ جهت ثبت نام الکترونیک، طی روزهای سه شنبه 1401/06/01 تا روز دوشنبه 1401/06/07و انجام ثبتنام الكترونيكي و اخذ پرینت رسید ثبت نام الکترونیک.

ضمناً در زمان ثبت نام الکترونیک، لازم است دانشجویان مبلغ 400.000 ریال به صورت پرداخت الکترونیکی از طریق لینک مربوط بوسیله کارت های عضو شبکه شتاب بابت صدور کارت دانشجویی پرداخت نمایند.

در هنگام ثبت نام الکترونیک و ارسال مدرك مشخصكننده وضعيت نظام وظيفه(با توجه به مندرجات صفحه 3 راهنماي آزمون ورودي تحصيلات تكميلي "دورههاي دکتری ناپيوسته داخل" سال1401 بخش مقررات وظیفه عمومی) به موارد زیر دقت فرمایید:

الف- دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت، گزینه کارت پایان خدمت یا معافیت را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک انتخاب نمایند.

   ب- دانش جویان سال آخر،گزینه وضعیت نظام وظیفه - فارغ التحصیل نیمسال اول و دوم سال تحصیلی قبل را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک را انتخاب نمایند.

   ج- دارندگان برگ اعزام به خدمت با تاریخ اعزام 1401/07/01 فاقد غیبت، گزینه وضعیت نظام وظیفه- برگ اعزام به خدمت بدون مهر غیبت را هنگام ارسال مدارک در ثبت نام الکترونیک انتخاب نمایند.

   د- پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، قبل از ثبت نام الکترونیک، به مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت، مراجعه و هنگام ثبت نام الکترونیک، نامه معافیت تحصیلی صادره از معاونت وظیفه ناجا را با انتخاب گزینه وضعیت نظام وظیفه- ترخیص ازخدمت ارسال نمایند.

   ه- پذیرفته شدگانی که مدرک آنان حوزوی می باشد، فقط مجاز به شرکت در رشته های گروه علوم انسانی بوده اند و لازم است جهت دریافت درخواست اعلام موافقت حوزه علمیه به اتاق 108 و 109 مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مراجعه وهنگام ثبت نام الکترونیک، نامه موافقت با تحصیل همزمان صادر شده توسط مدیریت حوزه علمیه را با انتخاب گزینه معافیت حوزوی ارسال نمایند.  

دقت فرمایید حجم هر فايل بايد كمتر از 500 كيلو بايت و با فرمت image/jpg باشد.

  1. 2- ثبتنام حضوري (تحويل مدارك)

نحوه و زمان ثبت نام حضوری متعاقبا اعلام خواهد شد. دانشجویان لازم است در زمان اعلامی در مهرماه 1401 مراجعه و اصل مدارک اسکن شده را تحویل دهند.

پرداخت شهریه علی الحساب برای دانشجویان دوره نوبت دوم:

دانشجویان رشته های علوم انسانی و علوم ریاضی مبلغ 60,130,000 ریال، دانشجویان رشته های علوم پایه مبلغ 75,990,000

ریال، دانشجویان رشته های مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی مبلغ 91,850,000 ریال و دانشجویان رشته دامپزشکی تخصصی دستیاری مبلغ 68,900,000 ریال باید از طریق پرتال دانشجویی، منوی مالی، زیرمنوی پرداخت الکترونیکی، انتخاب گزینه شهریه نوبت دوم واریز نمایند(قابل پرداخت با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب).

مبالغ مذکور بابت شهریه ثابت نیمسال اول 1401-1400 می باشد و باقیمانده شهریه بایستی تا قبل از انتخاب واحد نیمسال دوم پرداخت گردد. ضمناً هزینه متغیر دروس بر مبنای مقطع تحصیلی دریافت می گردد و به کد دروس وابستگی ندارد.

ضمنا پذیرفته شدگان نوبت دوم دقت نمایند که در صورت انصراف از تحصیل{صرفاً از طریق پرتال دانشجویی( نشانی پرتال http://pooya.um.ac.ir){:

-    فقط تا قبل از تاریخ شروع کلاس ها (1401/06/27)، وجوه پرداختی قابل برگشت می باشد.

- در صورت انصراف از تحصیل بعد از شروع نیمسال تحصیلی، شهریه ثابت دریافت می شود.

- در صورت انصراف از تحصیل بعد از پایان زمان حذف و اضافه و در صورت داشتن انتخاب واحد، شهریه ثابت و متغیر دریافت خواهد شد.

ملاک محاسبه شهریه دانشجویان منصرف از تحصیل، تاریخ درخواست دانشجو در پرتال پویا می باشد.

نکات مهم:

1-     شروع کلاس های درسی از روز یکشنبه مورخ 1401/06/27 می باشد.

2-     ثبتنام الكترونيكي براي كليه پذيرفتهشدگان الزامي بوده و عدم ثبتنام در تاريخهاي اعلامشده به منزله انصراف قطعی از تحصيل خواهد بود.

3-     انتخاب واحد دانشجویان صرفا در نیمسال اول به صورت گروهي و توسط اداره آموزش دانشكده و بدون نياز به حضور دانشجو انجام خواهد شد و در نیمسال های بعد بر عهده دانشجو است.

4-     تمامی دانشجویانی که صرفا پایان نامه را در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 در دوره کارشناسی ارشد انتخاب کرده اند بایستی حداکثر تا 1401/06/31 از مقطع قبلی فارغ التحصیل شوند و تا پایان بهمن ماه 1401، تاییدیه مقطع قبلی آنان با تاریخ فارغ التحصیلی 1401/06/31 دریافت شود. بدیهی است در صورت عدم وصول تاییدیه مقطع قبل پس از تاریخ مقرر، از ادامه تحصیلی آنان جلوگیری خواهد شد.

مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

 

 

امکان مهمانی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به سایر دانشگاه ها

در نیمسال تابستان سال تحصیلی 1401-1400

پیرو صدور اطلاعیه نیمسال تابستانی دانشگاه فردوسی مشهد به اطلاع می رساند، دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، در صورت تمایل می توانند در نیمسال تابستانی سال تحصیلی 1401-1400 (تابستان 1401) پس از صدور معرفی نامه، در سایر دانشگاه ها به صورت مهمان تحصیل نمایند.

به این منظور لازم است درخواست خود را از طریق پرتال دانشجویی با ذکر نام دانشگاه و دروس مورد نظر ثبت نموده و پس از طی گردش کار که از طریق پرتال دانشجویی قابل مشاهده می باشد، معرفی نامه اخذ نمایند.

در صورت موافقت گروه آموزشی مربوط، اخذ دروس پایه و تخصصی الزاما در دانشگاه های دولتی و اخذ دروس عمومی علاوه بر دانشگاه های دولتی در موسسات و دانشگاه های آموزش عالی غیر انتفاعی بلامانع است.

بر اساس آخرین بخشنامه واصله از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، ( موضوع نامه شماره 85307 / 2 مورخ 5/ 4/ 1401) نحوه برگزاری نیمسال تابستانی الزاما به صورت برگزاری کلاس های حضوری نبوده و با رعایت اصول و حفظ کیفیت آموزشی بر عهده دانشگاه مقصد می باشد لذا اخذ دروس در این دانشگاه ها نیز از نظر دانشگاه فردوسی مشهد بلامانع می باشد.

                                                                                                                                                                                                                         مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد