301394 289

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری همه آزمون‌های این دانشگاه به‌صورت مجازی خبر داد.

دکتر محمد ایزدیار با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: امتحانات پایان ترم همه مقاطع تحصیلی این مرکز آموزشی از ۲۶ خرداد تا ۸ تیر به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی درباره آزمون دروس عملی گفت: دروس عملی آزمون حضوری ندارند و آن‌ها نیز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. کلاس‌های عملی این دانشگاه پیش از عید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد که در مدت یک ماه، بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد حضور مؤثر دانشجویان در کلاس را شاهد بودیم و خوشبختانه مشکلی نیز پیش نیامد. با شیوع دوباره کرونا و اعلام وضعیت قرمز در مشهد، باقی‌مانده آن کلاس‌ها لغو شد که در اولین فرصت ممکن و با هماهنگی‌های لازم، امیدواریم برگزار شود.


ایزدیار به آزمون جامع دکترا اشاره و تصریح کرد: آزمون جامع دکترای دانشگاه فردوسی از ابتدا تا انتهای خرداد ۱۴۰۰ با هماهنگی گروه‌ها و دانشکده در تاریخ اعلام‌شده به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد که فرایند آزمون آنلاین، هم برای سؤالات کتبی و هم مصاحبه شفاهی خواهد بود.


مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد درباره مصاحبه پذیرفته‌شدگان کنکور دکترای ۱۴۰۰ این دانشگاه تأکید کرد: مصاحبه دکترای ۱۴۰۰ دانشگاه فردوسی، مجازی است و هر گروه و دانشکده با اعلام شرایط اختصاصی خود در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشکده‌اش، آماده برگزاری این مصاحبه خواهد بود. باتوجه‌به مشکلات تردد بین‌شهری و بین‌استانی، مقرر شد آزمون کتبی از فرایند مصاحبه دکترای ۱۴۰۰ حذف شود و ملاک ارزشیابی نهایی، مصاحبه و تراز رتبه داوطلب در کنکور باشد.


ایزدیار درباره دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان ارشد و دکترا یادآور شد: هم‌زمان با شیوع کرونا، بنا بر این شد که جلسات دفاع به‌صورت مجازی باشد، مگر در برخی مواقع داوران داخلی در دانشگاه مستقر شوند و داور خارجی به‌صورت مجازی شرکت کند که این مسئله همچنان به قوت خود باقی است. درباره نمره زبان دانشجویان دکترا نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۰، نمره قبولی دفاع از پروپوزال با ۵ نمره ارفاق، ۴۰ و دفاع از رساله نیز با همین ارفاق، ۵۰ خواهد بود که این مشوق تمدید نخواهد شد.